شهرک‌صنعتی‌پرند،خیابان نوآوران ، نبش نوآور4

راهنمای خرید  آشغالگیر مکانیکی

آشغالگیر مکانیکی یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در تصفیه خانه های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.  مهم ترین کاربرد این محصولات جلوگیری از ورود آشغال به پمپ ها و دیگر دستگاه های موجود در تصفیه خانه است. این آشغالگیرها می توانند بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت اتوماتیک فعالیت کنند. آشغالگیرها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن می توان به آشغالگیرهای میله ای و مشبک اشاره کرد. شما می توانید بر اساس شرایط تصفیه خانه یکی از این دو مدل آشغالگیر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه شما را بیشتر با این محصولات آشنا می کنیم.

آشغالگیر مکانیکی چیست؟

آشغالگیرهای مکانیکی درست در نقطه مقابل آشغالگیر دستی فاضلاب قرار می گیرند. آشغالگیرها به صورت خودکار تمامی آشغال های جامد اعم از برگ، پلاستیک، کاغذ و … را از آب جدا می کنند. این محصولات به وسیله نیروی برق کار می کنند و در صورت نبود نیروی الکتریکی از کار می افتند و نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این محصولات عملکرد بسیار مهمی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب دارند و از ایجاد آسیب به لوله ها، پمپ ها و سایر تجهیزات جلوگیری می کنند. در زمان قطعی برق نیز بهتر است از آشغالگیرهای دستی در کنار آشغالگیر مکانیکی استفاده کنید.  آشغالگیرهای دستی به بهترین شکل ممکن با استفاده از نیروی انسانی مواد جامد را از آب جدا می کنند.

بررسی انواع مختلف آشغالگیرهای مکانیکی تصفیه آب و فاضلاب

آشغالگیرها دارای مدل های مختلفی هستند و هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی دارند. هر یک از این آشغال گیر ها در محیط های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع آشغالگیر در تصفیه فاضلاب عبارتند از:

آشغالگیرهای توری

این مدل از آشغالگیرها دارای صفحاتی مشبک هستند که در قسمت ورودی فاضلاب نصب می شوند و می توانند آب را از مواد جامد پاک کنند. دقت داشته باشید که آشغالگیر مکانیکی توری بهترین انتخاب برای جدا سازی آشغال های درشت است. صفحات این محصولات باید جنس ضد زنگی داشته باشند تا در طول زمان در مجاورت آب دچار آسیب و خرابی نشوند.

مهم ترین کاربردهای آشغالگیرهای مکانیکی
مهم ترین کاربردهای آشغالگیرهای مکانیکی

آشغالگیرهای مکانیکی میله ای

این مدل از آشغالگیرها دارای تعدادی میله هستند که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. میله های این آشغالگیرها در فاصله های 5 تا 6 میلی متری در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و می توانند آشغال ها و مواد جامد موجود در آب را به راحتی از آن جدا کنند.

مزایای استفاده از آشغالگیر مکانیکی

آشغالگیر تصفیه خانه از نوع مکانیکی در مقایسه با آشغالگیرهای دستی دارای مزیت های بسیار زیادی هستند و همین مسئله نیز باعث شده تا افراد زیادی از این محصولات در تصفیه خانه ها استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از این محصولات از مزیت های آن ها نیز برخوردار شوید. در ادامه مهم ترین مزایای این مدل از آشغالگیرها را بررسی می کنیم.

  • عملکرد بسیار خوب و راندمان کاری بالا در مقایسه با انواع آشغالگیر دستی
  • پایین آوردن هزینه ها به علت عدم استفاده از نیروی انسانی
  • آشغالگیر مکانیکی به صورت کاملا خودکار فعالیت می کند و همین مسئله موجب می شود تا درصد خطا در این محصولات به صفر برسد
  • نصب بسیار آسان
  • نگهداری و تعمیر بسیار راحت
  • این محصولات به علت مجاورت با آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و در طول زمان دچار زنگ زدگی نمی شوند
  • قابلیت حذف مواد جامد در آب با راندمان بسیار بالا
مهم ترین مزایای استفاده از آشغالگیر مکانیکی
مهم ترین مزایای استفاده از آشغالگیر مکانیکی

سخن پایانی

آشغالگیر مکانیکی یکی از دستگاه هایی است که در تصفیه خانه های آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات می توانند مواد جامد و آشغال های موجود در آب را به طور کامل تصفیه کنند و طول عمر لوله و پمپ ها را افزایش دهند. در صورتی که مواد جامد به لوله ها وارد شوند آن ها را خراب کرده و از کار می اندازند. شما می توانید انواع محصولات مربوط به تصفیه خانه از جمله آشغالگیرها را از وب سایت ابتکار تجهیز آبتاب تهیه کنید.

آشغالگیرهای مکانیکی و دستی موجود در وب سایت ما دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و شما می توانید با استفاده از آن ها طول عمر سایر دستگاه های خود را به میزان زیادی افزایش دهید.