شهرک‌صنعتی‌پرند،خیابان نوآوران ، نبش نوآور4

ساخت و تولید انواع مختلف آشغالگیر مکانیکی فاضلاب

به طور کلی آشغالگیر مکانیکی فاضلاب یکی از پرکاربردترین ابزار در زمینه تصفیه فاضلاب ها است. این نوع آشغالگیر برای جلوگیری از آسیب دیدن پمپ ها و حذف مواد جامد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین آشغالگیرهای مکانیکی دارای انواع گوناگونی بوده و بدون نیاز به نیروی انسانی اقدام به حذف مواد معلق در فاضلاب ها می کنند. شرکت ابتکار تجهیز آبتاب، اطلاعات مفیدی در زمینه خرید انواع آشغالگیرهای چنگکی به شما ارائه می دهند.

روش عملکرد آشغالگیرهای مکانیکی

روش کار این نوع آشغالگیر، مشابه مدل دستی است ولی با این تفاوت که آشغالگیر مکانیکی نیازی به نیروی انسانی ندارد. به عبارتی دیگر عملکرد همه بخش ها به صورت اتوماتیک انجام می شود. مواد معلق مانند شیشه، بطری پلاستیکی، تکه های چوب و… با صفحه مشبک برخورد کرده و امکان عبور پیدا نمی کنند. موتور نصب شده بر روی آشغالگیرهای فاضلاب پس از جمع شدن آشغال، چنگک مخصوص را فعال کرده و اقدام به حذف مواد جامد می کند.

پس از جمع شدن آشغال ها و بالا آمدن سطح آب، آشغالگیر مکانیکی فاضلاب اقدام به انتقال آشغال ها می کند. تنوع این نوع آشغالگیرها بسیار زیاد است و قیمت آشغالگیر مکانیکی اغلب متناسب با نوع آنها تعیین می شود.

کاربرد انواع گوناگون آشغالگیرهای مکانیکی

1- آشغالگیر زنجیری: روش کار آشغالگیرهای زنجیری به گونه ای است که آشغال ها با استفاده از نوعی زنجیر و چنگک مخصوص انجام می شود. این امر به طور مرتب و پس از جمع شدن آشغال ها صورت می گیرد. همچنین از معایب بارز این وسیله می توان به طول عمر پایین زنجیر آن اشاره کرد.

2- آشغالگیر میله ای مدل رفت و برگشتی: این مدل آشغالگیر مکانیکی فاضلاب در حقیقت مانند نوع دستی است ولی نحوه جمع و آوری انتقال آشغال ها به صورت خودکار انجام می شود. اساس کار آشغالگیر میله ای به صورتی است که چنگک آن خارج از آب قرار گرفته و اقدام به جمع آوری آشغال می کند.

3- آشغالگیر تسمه ای: آشغالگیر تسمه ای در واقع دارای صفحاتی مانند تسمه است که توسط نیروی چرخ دنده ها، داخل دستگاه حرکت می کنند. یکی از ویژگی های بی نظیر این دستگاه، خارج بودن قسمت های الکتریکی آن از آب می باشد.

مزایای انواع آشغالگیر چنگکی
مزایای انواع آشغالگیر چنگکی

مزایای منحصر به فرد آشغالگیر مکانیکی فاضلاب

  • به صرفه بودن قیمت آشغالگیر فاضلاب
  • راندمان کاری بسیار بالا در تصفیه خانه های بزرگ
  • کاهش هزینه های مرتبط با نیروی انسانی و جمع آوری تکه های آشغال
  • کاهش میزان خطای انسانی با توجه به خودکار بودن عملکرد دستگاه
  • نصب و نگهداری آسان
  • مقاومت بالا در مقابل خوردگی با توجه به جنس قطعات
  • حذف مواد جامد طی مدت زمان کوتاه

طراحی آشغالگیرهای مکانیکی

به منظور طراحی آشغالگیر مکانیکی فاضلاب، فاکتورهای مهمی در نظر گرفته می شوند که تاثیر بسزایی بر کیفیت دستگاه می گذارند. به عنوان مثال فاصله بین میله ها اغلب با توجه به دانه ریز و دانه درشت بودن مواد مشخص می شود. به دنبال این امر، اندازه استاندارد میله ها بین 10 الی 50 میلی متر در نظر گرفته می شود.

یکی دیگر از نکات ضروری در امر طراحی آشغالگیرهای مکانیکی، سرعت عبور فاضلاب است که بین 0.3 الی 0.9 متر در هر ثانیه تعیین می شود. از طرفی پیش از نصب انواع آشغالگیرها، بهتر است به زاویه قرارگیری میله ها متناسب با سطح کانال توجه شود. به عنوان مثال زاویه 45 الی 60 درجه، بهترین زاویه جهت نصب بوده و راندمان دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

فرایند انتقال آشغال توسط آشغالگیر مکانیکی فاضلاب
فرایند انتقال آشغال توسط آشغالگیر مکانیکی فاضلاب

عوامل موثر بر قیمت آشغالگیرهای مکانیکی

  • نوع آشغالگیر مکانیکی فاضلاب
  • جنس میله ها، قطعات و صفحات مشبک دستگاه
  • ابعاد و ظرفیت انواع مختلف آشغالگیرها
  • سایر مواردی که در فرایند طراحی و تولید آشغالگیرها تاثیرگذار هستند

در نهایت برای استعلام قیمت آشغالگیر مکانیکی اتوماتیک می توانید با شرکت ابتکار تجهیز آبتاب در ارتباط بوده و از قیمت های به روز مطلع شوید.

کلام آخر

در نتیجه آشغالگیر مکانیکی فاضلاب به شکل یک صفحه مسدود کننده طراحی شده و با استفاده از چنگک، اقدام به انتقال آشغال ها می کند. عملکرد این دستگاه به صورت اتوماتیک بوده و برخلاف آشغالگیرهای دستی، احتیاجی به نیروی انسانی ندارد. از طرفی قیمت انواع مختلف آشغالگیرهای اتوماتیک اغلب با توجه جنس، ابعاد و کارکرد دستگاه مشخص می شود.